• 1
  • صفحه نخست
  • مقالات
  • دلایل استفاده از ورق عایق ازپیش ساخته حرارتی برای تجهیزات تهویه هوا

دلایل استفاده از ورق عایق ازپیش ساخته حرارتی برای تجهیزات تهویه هوا

استفاده از عایق حرارتی XPS و  کانال های از پیش عایق XPS از اهیمت ویژه ای در بهینه سازی مصرف سوخت در سیستم های تهویه هوا برخوردار است. کانال های از پیش عایق شده XPS وظیفه انتقال هوای مطبوع از سیستم تهویه هوا به داخل محیط را دارند، اگر از کانال های نامناسب مانند ورق های گالوانیزه برای انتقال هوا استفاده شود ، کیفبت سرمایشی هوای تهویه شده هدر می رود و این باعث می شود که محیط مورد نظر کیفیت هوای مطلوبی نداشته باشد و همچنین باعث افزایش هزینه های جاری مانند هزینه های برق و هدر رفتن انرژی شود.
وظیفه کانال های از پیش عایق XPS انتقال هوا بدون هدر دادن کیفیت آن از مبدا تولید هوا است، اگر از این نوع عایق های حرارتی استفاده مناسب شده باشد اتلاف حرارت و انرژی کمتر می شود که مزایای این مهم بر کسی پوشیده نیست. متاسفانه کانال های تهویه هوای قدیمی مانند ورق های گالوانیزه و معمولی ، به خوبی ایزوله و عایق نمی شوند همین امر سبب می شود تا کانال های ازپیش عایق XPS  کارایی فوق العاده خود را به معرض نمایش سازندگان صنایع تهویه هوای خانگی و صنعتی قرار دهد زیرا این کانال های ازپیش عایق در یک نگاه در طول سالیان سال پایدار بوده و همواره از اتلاف حرارت و انرژی جلوگیری می کنند.


در یک محیط بهینه شده و پیشرفته  ، باید مجموعه ای از تدابیر به صورت هماهنگ و برنامه ریزی شده جهت صرفه جویی در مصرف انرژی و ایجاد فضایی مطلوب اجرا شوند. بهینه سازی یک ساختمان تنها شرط ارتقاع سطح رفاه و افزایش سطح کیفیت زندگی در آن ساختمان است و این بهینه سازی باید بصورت یکپارچه و در تمام مکان هایی که امکان اتلاف حرارتی وجود دارد، از جمله کانال های قدیمی گالوانیزه، صورت گیرد.

مشاورین صنعتی شرکت سینرژی، اولین شرکت بین المللی تولید کننده کانال های از پیش عایق شده XPS، این محصول را بی شک به عنوان جایگزین کانال های سنتی و قدیمی گالوانیزه در تمامی پروژه ها پیشنهاد می کنند. با توجه به اهمیت  سیستم های انتقال هوا در ساختمان و تاثیرات بسیار زیاد آن در هزینه های جاری، در ادامه به بررسی مزایای کانال های از پیش عایق شده XPS  می پردازیم.

چرا کانال ازپیش عایق XPS  ؟

این نوع کانال نسبت به کانال های گالوانیزه محصولی جدید به شمار می آید. با این وجود این محصول توانسته است جایگاهی در خور توجه در نظر صنعتگران تهویه هوا پیدا کند. این ادعا را می توان با دلایل زیر اثبات کرد.

  1. عایق حرارتی:عایق کاری به خصوص عایق کاری با فوم فشرده XPS ، اصلی ترین روش برای جلوگیری از اتلاف انرژی در کانال های انتقال هوا به شمار می رود. در کانال های از پیش عایق XPS ، از فوم  فشرده پلی استایرن که عاری از هر گونه مواد سمی ایزوسانات است و همچنین دوستدار محیط زیست می باشد، استفاده می شود. مواد ایزوسیانات از دسته مواد تولید پلی اورتان و فنولیک ها می باشند. از ویژگی های ورق از پیش عایق شده می توان به ضریب انتقال حرارت بسیار پایین، پوشش یکنواخت عایق در تمامی سطح کانال، مقاومت در برابر رطوبت و بخارآب و استفاده در گستره دمایی بسیار پایین، می توان نام برد.
  2. هوابندی:ساختار یکنواخت کانال های از پیش عایق شده XPS و استفاده از چسب های پلیمری پیشرفته در هنگام تولید و اتصالات محکم با فلنچ های مخصوص،  برای فشارهای تا 2000 پاسکال ضریب اطمینان بسیار بالایی در خصوص هوا بندی فراهم می سازد.
  3. کیفیت هوای داخل:مسیر انتقال هوا، می بایست همواره عاری از هرگونه آلودگی و باکتری های مضر تنفسی باشد. روکش آلومینیومی درجه یک و کیفیت گرانول های پلیمری پلی استایرن به کار رفته در کانال های از پیش عایق شده XPS باعث ایجاد هوای مطلوب داخل کانال شده و محصولی مناسب جهت استفاده در اتاق های تمیز، به ویژه اتاق عمل بیمارستان ها، آزمایشگاه ها و محیط های ایزوله پزشکی و سردخانه های تخصصی و سرخانه های دارویی و محیط های پرورش گیاهان حساس می باشد.
  4. مقاومت در برابر بخار آب و کندانس:همواره در سطح خارجی کانال های فلزی و گالوانیزه در تابستان، به علت تفاوت دمایی در طرفین کانال و دمای نقطه شبنم هوا، بخار آب موجود در هوا دچار تغییرات ترمودینامیکی از جمله کندانس بخار آب (Condensation یا میعان)می شود. در کانال های از پیش عایق شده XPS به علت ترکیب ضدآب عایق و ساختار یکپارچه این نوع کانال (یک لایه فوم فشرده و دو لایه روکش آلومینیوم)، باعث از بین رفتن مشکل کندانس بخار آب می گردد.
  5. سرعت در اجرا:در اجرای کانال های از پیش عایق شده XPS با توجه به اینکه فاز عایق کاری وجود ندارد و روش ساخت ساده اما مدرن و پیشرفته است، این نوع کانال های پلیمری فشرده عایق شده، عملیات اجرای بسیار سریع و درعین حال پایدار و مقاوم دارند.

از دیگر ویژگی های کانال های ازپیش عایق شده XPS می توان به عایق بودن صوتی و همچنین غیرقابل نفوذ بودن دربرابر مواد اکسید کننده و خورنده اشاره کرد.

سوالات مطرح شده در کانال های از پیش عایق شده:

در کانال های از پیش عایق شده XPS  چند مورد بسیار مهم وجود دارد که از نقاط قوت در کارآیی و عملکرد آن در سیستم های انتقال هوا می باشد از جمله مهم ترین آن ها فاکتور های مقاومت در برابر نفوذ بخارآب و زنگ زدن در محیط های خورنده، چگالی بسیار اندک و سبک بودن در عین مقاومت فوق العاده و دفرمه نشدن تحت وزن های متعارف ( در مقیاس تناژ) و شکل پذیری دلخواه می باشد.

معیار تشخیص کیفیت کانال های از پیش عایق شده:

با توضیحات داده شده بدون شک مهم ترین ویژگی برای صنعتگران حوزه تهویه هوا، کیفیت درجه یک کانال های از پیش عایق شده می باشد. مشاهده می شود که شرکت های در حوزه تولید کانال های انتقال هوا، با قصد سود کوتاه مدت و قیمت نسبتا بالا کیفیت نامطلوبی از کانال های گالوانیزه و سنتی را ارائه می کنند که در طول زمان کانال گالوانیزه حتی با پوشش عایق پشم سنگ و پوشش عایق پشم شیشه خاصیت و کارایی خود را از دست می دهد و زنگ می زند و پوسیده می شود. در نتیجه با استفاده از این محصولات در پروژه ها، نه تنها مزایای آن بهره برداری نشده است بلکه در بعضی از موارد منجر به مشکلات عدیده ای در روند کار گردیده است. مشکلاتی همانند عدم استفاده دوباره، سوراخ شدن و عدم انتقال مناسب هوا و تولید صدا و زوزه کشیدن کانال در هنگام لنتقال هوا و عدم مقاومت در برابر رطوبت خارجی و داخلی که همگی از موارد کلیدی در یک سیستم تهویه هوا می باشد. از این رو در انتخاب کیفیت کانال انتقال هوا شرط عقلانی آن است که از مراکز و مراجع معتبر این محصول تهیه شود تا استاندارد های لازم روی کانال های انتقال هوا و کانال کولر رعایت و پیاده سازی شوند.

شرکت سینرژی، اولین شرکت بین المللی تولید کننده کانال های از پیش عایق شده XPS از سال 1388 در حوزه ساخت عایق های حرارتی،صوتی و رطوبتی همچنین مشتقات پلیمری مصالح ساختمانی فعالیت دارد و بالاترین استاندارد های سازمان های جهانی کیفیت کانال های از پیش عایق و کانال های فوم فشرده پلیمری را داراست همچنین متخصصین سینرژی از ابتدای پروسه آشنایی، معرفی، خرید، انتقال و پیشنهاد پیمانکار اجرای کانال های از پیش عایق شده XPS در کنار مشتریان و صنعتگران محترم عمرانی حضور دارند.

جهت اطلاع از قیمت ورق از پیش عایق و قیمت کانال های از پیش عایق شده و قیمت اجرای کانال از پیش عایق شده می توانید با شماره های داخل سایت تماس گرفته و با کارشناسان ما گفتگو کنید.

برچسب ها: قیمت کانال عایق, کانال پلی اورتان, داکت, عایق حرارت, عایق صدا, کانال از پیش عایق شده, ورق از پیش عایق شده, کانال عایق , duct work, pre-insulated, pre-insulated duct, PIR

کانال از پیش عایق XPS

کانالهای از پیش عایق شده، یکی از تکنولوژیهای روز جهت انتقال هوا بوده و امروزه جانشین مناسبی برا کانالهای گالوانیزه مرسوم میباشد.

Top

تماس با ما

شرکت سینرژی پارس


info@coolduct.ir
شنبه الی چهارشنبه - ۹ صبح الی ۱۷